Spring is coming!

Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami, więc nadszedł czas na post z nowymi materiałami. A będzie ich całkiem sporo.

Uwielbiam wiosnę, a zajęcia o tematyce wiosennej to jedne z moich ulubionych zajęć. Dziś chiałabym podzielić się z Wami materiałami, które wykorzystacie z dziećmi i młodzieżą lub dorosłymi.

Uczę dzieci

Z młodszymi uczniami postanowiłam omówić temat ‚Spring insects and animals’. Oczywiście do wprowadzenia słownictwa możemy wykorzystać flashcards. W utrwaleniu poznanych słówek pomogą nam gry takie jak domino czy memory. Dzieci uwielbiają w nie grać, a oprócz super zabawy zapamiętują nowo poznane wyrazy. Zobaczcie jaki piękny zestaw materiałów przygotowała Edyta Kłucińska z Get Ready Studio.

Autor materiałów: Edyta Kłucińska z Get Ready Studio.

Jeśli słownictwo zostało już opanowane to możemy przećwiczyć także liczenie do 10. Świetne karty stworzyła Karolina z bloga Colorove. Uczniowie mogą zaznaczyć prawidłową odpowiedź klamerką lub kolorowym kapselkiem/karteczką.

Autor materiałów: Karolina Sowa z Colorove

Jako kontynuację tego zadania proponuję takie karty pracy:

Z nieco starszymi dziećmi można wykorzystać kolorowanki, których autorką jest Dominika Piechowicz z bloga Funglish. Utrwalamy słownictwo i przy okazji przypominamy kolory. Mogą być one także wykorzystane jako dodatkowe zadania do pracy w domu z rodzicami. Gra ‚Spring up and down’ od Eweliny z bloga Pomysły przy tablicy od razu skrada serca uczniów.

Autorki materiałów: Dominika Piechowicz Funglish i Ewelina Kusiak Pomysły przy tablicy

Ze względu na fakt, że uczniowie jak i spora część z Was lubi korzystać z moich kart ‚Look, remember and answer’, postanowiłam zrobić zestaw związany z tematem ‚Spring insects and animals’. Na kartach znajdziecie obrazek oraz po 2 pytania, 2 zdania do uzupełnienia i 2 zdania typu Prawda/Fałsz. Z materiałów można korzystać na wiele sposobów. Jeśli jednak nie macie pomysłu na ciekawe zadanie to przedstawiam jeden z moich patentów:

Uczniowie pracują w parach i siadają do siebie plecami. Jedna osoba otrzymuje kartę z obrazkiem, druga natomiast kartę z pytaniami. Uczeń z obrazkiem opisuje go szczegółowo, a jego partner słuchając stara się wyłapać informacje potrzebne do uzupełnienia swojej karty. Na końcu sprawdzana jest poprawność odpowiedzi.

Uczę młodzież i dorosłych

Dla starszych grup przygotowałam karty z pytaniami. Można je wykorzystać jako rozgrzewka lub wstęp do dłuższej konwersacji. Aby uczniowie nie odpowiadali na pytanie jednym zdaniem, muszą np. mówić bez przerywania przez ok 3 minuty.

Na koniec chcę Wam zaprezentować materiały od English for Y0U – Justyna Baran. Są to karty z sentencjami dotyczącymi wiosny.

Autorka materiałów: Justyna Baran English for Y0U – Justyna Baran.

Jak zdobyć materiały?

Część z przedstawionych przeze mnie materiałów jest całkowicie darmowa i możecie je pobrać klikając poniżej

Pozostałe materiały są częścią e-booków, które zostały stworzone z myślą o Marysi, chorej na rdzeniowy zanik. Rodzice Marysi zbierają pieniądze na terapię genową w USA, której koszt to ok. 9 mln złotych. Więcej informacji o Marysi znajdziecie tutaj.

Wraz z innymi blogerkami postanowiłyśmy pomóc dziewczynce i stworzyłyśmy dwa e-booki:

Uczę dzieci i młodzież

https://www.siepomaga.pl/bloggersformarysiauczedzieci

Uczę dorosłych i przygotowuję do egzaminów

https://www.siepomaga.pl/bloggersformarysiauczedoroslych

Jak zakupić materiały? Zasady są bardzo proste
1. Wybierz e-booka i kliknij w odpowiedni link.
2. Wpłać przynajmniej 10 zł.
3. Po opłaceniu wyświetli Ci się link do e-booka, zapisz go sobie! Ten sam link zostanie wysłany przez portal Siepomaga na podany przez Ciebie adres e-mail.

Mam nadzieję, że spodobały się Wam prezentowane przeze mnie materiały. Dajcie znać co o nich sądzicie w komentarzach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *