Present Simple – speaking cards

Jak przećwiczyć budowanie zdań, pytań i przeczeń w czasie Present Simple? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w dzisiejszym poście.

Często w podręcznikach lub zeszytach ćwiczeń możemy znaleźć zadania, w których należy uzupełnić zdania odpowiednią formą czasownika lub wpisać Do/Does/don’t/doesn’t. Dla naszych uczniów zadania tego typu są mało atrakcyjne, a gramatyka staje się nudna. Dlatego zamiast bombardować ich stosami kserówek do wypełnienia, wykorzystuję różnego rodzaju karty. Dziś chciałabym podzielić się z Wami jednym z zestawów takich kart.

Zasady są bardzo proste. Uczniowie mają za zadanie ułożyć zdania twierdzące, pytania lub przeczenia w czasie Present Simple, wykorzystując podane na karcie informacje. Mogą to zrobić w formie ustnej lub pisemnej. Żeby uatrakcyjnić to ćwiczenie możemy wprowadzić element rywalizacji: kto najszybciej ułoży wszystkie zdania, kto ułoży najwięcej zdań w ciągu … minut, kto popełni najmniej błędów itp. Uczniowie mogą również zamieniać zdania twierdzące na pytania lub przeczenia i na odwrót.  Zaangażujmy naszych uczniów i pozwólmy im zrobić swoje własne karty.

Jeśli moje materiały przypadły Ci do gustu to możesz je pobrać klikając w poniższy napis. Enjoy!:)

10 komentarzy do "Present Simple – speaking cards"

  1. Super karty:-) Z jakiego programu korzystasz tworząc je?

  2. Takie materiały lubię 🙂 Również wolę tego typu ćwiczenia na kartach niż np. wypełnianie kserówek 🙂

  3. Dziękuję i cieszę się, że karty przypadły do gustu:) Materiały tworzę z pomocą Canvy.

  4. Zalaminowane mogą posłużyć naprawdę długo:) No i można używać ich na wiele sposobów:)

  5. Dziękuję za karty!:-) Wydrukuję i zalaminuję;-)

  6. Życzę owocnej pracy z moimi materiałami:)

  7. Great materials, Thank you!!

  8. dziękuję <3 super pomysły

  9. Bardzo się przydają Twoje materiały. Pięknie dziękuję za udostępnienie 🙂

    1. Cieszę się ogromnie:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *